ظهور مزد حضرت زهرا (س) است ..

ظهور مزد حضرت زهرا (س) است ..

مزدی که خدا به حضرت زهرا (سلام الله علیها) داده اند در مقابل مصیبت سیدالشهدا (ع) این است که نسل ائمه از جمله امام زمان (عج) را از طریق سیدالشهدا در نسل حضرت زهرا قرار دادند.ظهور مزد حضرت زهرا (سلام الله علیها) ست. حضرت زهرا (سلام الله علیها) با خدا عهد بسته که بلا بکشد، با این بلا ظهور واقع شود...

 

« بسم الله الرحمن الرحیم » 

من یک آیه از سوره‌ی لقمان می‌خوانم «وَلَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْ‌ضِ مِن شَجَرَ‌ةٍ أَقْلَامٌ» (لقمان/27)
می‌گوید اگر همه‌ی درختان زمین قلم شوند « وَالْبَحْرُ‌ يَمُدُّهُ مِن بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ‌» (لقمان/27) این دریاها هفت دریای دیگر هم کمکشان بکنند دوات شوند مرکب شوند و شروع کنند به نوشتن «مَّا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ اللَّـهِ» (لقمان/27) کلمات الهی تمام نمی‌شوند این کلمات الهی چه هستند؟

یک روایتش را من می‌خوانم فرمود فضائل نبی اکرم و مقامات اهل بیتشان کلماتی هستند که اگر همه‌ی دریاها مرکب شوند و همه‌ی درختان قلم شوند نمی‌شود آن فضائل را نوشت. بنابراین فقط خود خدای متعال این‌ها را مدح می‌کند این کوثری که خدا به نبی اکرم داد بعضی معانی لطیف دیگری هم گفته اند که مجال نداریم بحث کنیم.

بعضی‌ها گفته اند اصلا بهره برداری از کمترین شرایط حضرت با هیچ همه کار می‌کرد، خدا این را به حضرت داده بود. حالا این توضیح بماند آن معنای لطیف هم در جای خودش باید مورد توجه قرار بگیرد.
 اما این معنایی که کوثر را حقیقتی می‌دانیم که خدا به پیامبر داده جزء حقایق وجودی نبی اکرم است ادامه‌ی راهش و ادامه‌ی دعوت و قطع طریق دشمنان است. چطور قطع طریق دشمنان می‌شود؟

قرآن با بیان خودش نقشه‌ی نفاق و کفر نبی اکرم را توضیح می‌دهد؛
با بیان‌های لطیف و عجیبی که دیده اید گاهی می‌فرماید «وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى» (لیل/1) یک شبی آمده‌ غشای نور  نبی اکرم شده، گاهی می‌فرماید « وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ، وَالْقَمَرِ‌ إِذَا تَلَاهَا ، وَالنَّهَارِ‌ إِذَا جَلَّاهَا ، وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا»(شمس/4-1) این را ‌مکرر ترجمه کردیم شمس وجود مقدس نبی اکرم است قسم به خورشید و پرتو او. پرتو این خورشید که عوالم را روشن می‌کند، دینِ نبی اکرم است «هُوَ الَّذِي أَرْ‌سَلَ رَ‌سُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ» (توبه/33)

این دینی که خدا به پیامبر داده پرتو وجودی نبی اکرم است، شعاع خود نبی اکرم است، قمر وجود مقدس امیرالمومنین اند، روزی که این خورشید را تجلی می‌دهد وجود مقدس امام زمان است، شبی که حجاب و غشا این نور شده جریانی که حجاب شده، جریان کفر و نفاق آن‌ها از آن قرآن تعبیر می‌کند به شب گاهی تعبیر می‌کند به لیل اذا یاس دولت ‌دشمنان نبی اکرم است که تا ظهور امام زمان این دولت ادامه دارد دولت شیطان و ابلیس است. پس تعبیر قرآن نسبت به وقایع و اتفاقات با بیان خودش است گاهی می‌فرماید « وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى» (لیل/1)دولت ائمه‌ی جور که غشاء ولایت نبی اکرم و اهل بیتش شد، لیلی که مانع تجلی نور نبی اکرم شد.

حالا یک روایتی است روایت عجیبی فرمود ‌"والشمس‌" وجود مقدس امیرالمومنین اند، ‌"ضحها‌" فرمود قیام امام زمان علیه السلام پرتو نبی اکرم و امیرالمومنین است. پس شمس هم نبی اکرم هم امیرالمومنین است ضحی می‌شود قیام امام زمان.

در قیام امام زمان نور نبی اکرم تجلی پیدا می‌کند، لذا حضرت به این آیه تمسک کردند «وَأَن يُحْشَرَ‌ النَّاسُ ضُحًى » (طه/59) که ظاهرش در مورد قوم فرعون است که وقتی بنا شد بیایند برای صف بندی با موسای کلیم حضرت  معجزه اش را بیاورد آن‌ها سحرشان را کی بیایند فرعون گفت مردم موقع ضحی وقتی خورشید بالا می‌آید حشری داشته باشند کانه همه بعث می‌شوند برانگیخته می‌شوند می‌آیند.

لذا روز قیامت تعبیر به حشر می‌شود کانه در ظهور حضرت یک حشری اتفاق می‌افتد همه زنده می‌شوند برانگیخته می‌شوند حضرت فرمود «وَأَن يُحْشَرَ‌ النَّاسُ ضُحًى» (طه/59) این ضحی مقصود ظهور امام زمان است ضحای عالم است «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا» (شمس/1) پرتو خورشید نبی اکرم و امیرالمومنین آن موقع عالم را روشن  می‌کند پس بنا است چنین اتفاقی بیفتد یک "والیلی" آمده حجاب شده، به نظر می‌آید در غدیر آرام آرام این اتفاق باید می‌افتاد حضرت پرده را بالا زدند از حقیقت ولایت باید عالم روشن می‌شد یک غشائی آمد. پس این غشاء باید برداشته شود این شب باید تمام شود این پرده باید برداشته شود.

دوم این که مومنین در این دوران شب، در این ظلمت به نور برسند هر دو با حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. حضرت هر دو کار را کردند. یک بحثی پارسال داشتیم در همین سمت خدا در مورد این که عبور از حجب ظلمانی و نورانی با حضرت زهرا (سلام الله علیها) واقع می‌شود تا رسیدن به مشکات نور، سرچشمه‌ی نور.
حضرت می‌خواهند همه را به سرچشمه‌ی نور برسند به «اللَّـهُ نُورُ‌ السَّمَاوَاتِ» (نور/35) هدایت بکنند با حضرت  زهرا (سلام الله علیها) واقع می‌شود. این ظلمات هم جمع شدنش در عالم با حضرت زهرا (سلام الله علیها) است، هم عبور مومنین به سلامت از این ظلمات با حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. اما جمع شدنش در ظهور واقع می‌شود «وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى، وَالنَّهَارِ‌ إِذَا تَجَلَّى» (لیل/2-1) این غشا و حجاب با ظهور امام زمان (عج) برداشته می‌شود.
این شبی که در حال سیر است، پوشش نور خورشید شده، یک فجری دارد «وَالْفَجْرِ‌» (فجر/1) فجرش امام زمان  است. عبور عالم از این شب و رسیدن به فجر و ظهور امام زمان (عج) مزد حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.

حضرت زهرا (سلام الله علیها) "‌يا مُمْتَحَنَةُ" ‌ قبل از این عالم با خدا میثاق شفاعت بستند، آمدند در این عالم حاضر شدند بلا بکشند، همه را برسانند، راه نبی اکرم (ص) ادامه پیدا بکند..

تجلی نور نبی اکرم و امیرالمومنین توسط امام زمان (عج) در عصر ظهور اتفاق خواهد افتاد.
ضحی قیام امام زمان (عج) است که نور نبی اکرم (ص) که والشمس اند نور امیرالمومنین (ع) که والشمس است در آن تجلی می‌کند. این ظهور مزد حضرت زهرا (سلام الله علیها) ست. حضرت زهرا (سلام الله علیها) با خدا عهد بسته که بلا بکشد، با این بلا ظهور واقع شود.

لذا در روایت دیدید مزدی که خدا به حضرت زهرا (سلام الله علیها) داده اند در مقابل مصیبت سیدالشهدا (ع) این است که نسل ائمه از جمله امام زمان (عج) را از طریق سیدالشهدا در نسل حضرت زهرا قرار دادند.

روایت است وقتی خدای متعال می‌خواست سیدالشهدا را به حضرت زهرا بدهد ذیل این آیه «وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْ‌هًا وَوَضَعَتْهُ كُرْ‌هًا» (احقاف/15) آمد آن جا حضرت فرمودند که مادر موقع وضع حمل که  کراهت ندارد. نکته اش این است که خدا به ایشان گفته بود که خبر داده بودند سیدالشهدا(ع) با این عظمت آن ابتلاء را هم دارد، ابتلاء حضرت سیدالشهدا(ع) هم شناخته شده نیست این بلاء عظیم بلاء حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.

حضرت با خدا به تعبیر من رفت و برگشت کردند، التماس کردند، تا خدا یک چیز بیشتری بدهد در مقابل این بلا به سیدالشهدا، خدای متعال امام زمان (عج) را به سیدالشهدا داده است.

امام زمان و ظهور نبی اکرم و ظهور امیرالمومنین و رفع حجاب دشمنان نبی اکرم ، شیطان ، ابلیس و ظلمات اولیاء طاغوت با امام زمان (عج) است و این مزد حضرت زهرا(سلام الله علیها) ست.

پس می‌دانید حضرت زهرا (سلام الله علیها) با بلاء خودشان عالم را به عصر ظهور می‌رسانند، عالم به نور امام زمان روشن می‌شود. نور امام زمان (عج) تجلی نور حضرت زهرا (سلام الله علیها)است، تجلی نور نبی اکرم و امیرالمومنین است. حضرت زهرا با بلاء خودشان با عهدی که قبل از عالم بستند عالم را به ظهور می‌رسانند و لذا شاید حضرت ابراهیم وقتی در قربانی کردن حضرت اسماعیل بالاترین ثواب‌ها را می‌خواست به ایشان گفتند بروید در کربلا این ثواب مال حضرت زهرا است. آن بلاء است که عالم را به ظهور می‌رساند پس یکی این و اما در دوره‌ی تاریکی هم در دوره‌ی تاریکی سقیفه هم عبور از این جریان دشمنان نبی اکرم با حضرت زهرا است چون «سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ‌» (فجر/5) اگر کسی به لیلة القدر رسید به سلامت به فجر عالم می‌رسد.

عبور از حجاب ظلمانی جریان مدرنیته
آن نوری که در آیه‌ی ظلمات هست وقتی ظلمات آمد و آن نور نبی اکرم را پوشاند «أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ‌ لُّجِّيٍّ»(نور/40) فتنه‌های دشمنان طواغیت اولیا طاغوت منافقین و کفاری که با پیامبر دشمنی داشتند الآن هم در عالم است.
 یکی از چهره‌های پیچیده‌ی حجاب ظلمانی جریان مدرنیته است، یک حجاب عظیمی است از ایدئولوژی اش تا فلسفه اش تا علم اش تا تکنولوژی اش تا ساختارهای اجتماعی که ایجاد کرده یک حجابی انداخته از این حجاب چطور می‌شود عبور کنیم؟؟ 
در این حجاب «وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّـهُ لَهُ نُورً‌ا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ‌» (نور/40) نوری که می‌شود با آن از این حجاب به سلامت  عبور کرد تا وقتی که این حجاب برداشته شود این حجاب در ظهور می‌رود کنار، عالم روشن می‌شود. قبل از این که برود کنار یک نوری لازم است که آدم از آن ظلمت عبور بکند و آن نور إمَامًا مِنْ وُلْدِ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلامُ، «فَمَا لَهُ مِن نُور» إمَامٍ يَوْمَ القِيَامَةِ (اصول كافى، ج 1، كتاب الحجّة، باب أنّ الائمّة عليهم‌السّلام نور الل‍ه عزّ و جلّ، ص 195، حديث پنجم) اگر کسی در این ظلمات ماند و نور ائمه از ولد حضرت زهرا (سلام الله علیها) نرسید در قیامت هم در حجاب تاریکی است.

پس هم عبور مومنین در دوران غلبه‌ی این جبهه‌ی نفاق و کفر و هم رفع کلی این فتنه با حضرت زهرا سلام الله علیها است، لذا می‌شوند کوثر. لذا کسی که کوثر دارد، دشمنش ابتر است. 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مریم غلامی عربی
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: